Zasady i tryb przeprowadzania konsultacji w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2026
Podstawą prawną regulującą zasady przeprowadzania budżetu obywatelskiego jest Uchwała nr XII/98/2025 Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 27 stycznia 2025 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych budżetu obywatelskiego na rok 2026.
Celem konsultacji jest budowanie świadomości obywatelskiej i aktywizacja mieszkańców miasta Pruszcza Gdańskiego poprzez:
1) wskazanie propozycji zadań do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego,
2) podejmowanie decyzji o wyborze projektów do realizacji w ramach części budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
Przedmiotem konsultacji będą propozycje zadań o wartości jednostkowej nieprzekraczającej kwoty 150 000 zł, należących do kompetencji gminy, zgłoszone do budżetu obywatelskiego.
Zgłaszanie propozycji zadań do budżetu obywatelskiego dokonuje się na formularzu zgłoszeniowym, który stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
Wyboru zadań, spośród zgłoszonych do budżetu obywatelskiego i pozytywnie zweryfikowanych, dokonuje się na karcie do głosowania, która stanowi załącznik Nr 4 do uchwały.
Głosowanie na budżet obywatelski na rok 2026 zostanie przeprowadzone w terminie od 8 września 2025 r. do 22 września 2025 r., które poprzedzone zostanie etapem zgłaszania wniosków oraz ich weryfikacją.